Söndag på klippan II

Ännu en söndag här på klippan. Jag har sträckläsning av ännu en tjockdeckare som ska recenseras i veckan. Det är Karin Slaughters Fraktur. En mörk och våldsam historia. Intrigen är hissnande. En mor kommer hem och hittar sin dotter brutalt mördag. Över dottern lutar sig en man med en blodig kniv. Därefter börjar en kamp på liv och död. Det är även spännande hur författaren lyckas skildra det amerikanska samhällets klasskillnader.
Och apropå mammor så är det ju morsdag idag. Jag har en fin present från Finland som ligger på byrån till min mamma B. Hoppade över att åka med ut till förorten pga tjockdeckaren. Får fira morsan i Hälsinglandet senare i veckan istället. Längtar massor efter ledigheten. Nu ska jag äta mer Lindtchoklad och läsa mer deckare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback