Fixar & trixar.

Istället för att vara på sommarinvigningsfesten så viker jag tvätt och kollar på skräck. Med alla lampor tända. Har just sett en riktigt ryslig och bra uppbyggd rulle. Känner mig präktig och ganska duktig. I morgon gäller det att vara pigg. Då hoppas, hoppas jag att en hantverkare knackar på i arla morgonstunden. Fast man vet ju aldrig  med de där hantverkarna. Det har jag lärt mig.
I morgon är det dessutom Stora Bokbytardagen. Jag packar med mig Louise Boije af Gennäs, Marie Hermansson och Khaled Hosseini och går på bytesfest. (Eller så blir det några andra, förhandlar lite med bokhyllan Billy.)
Och vet ni, nere i tvättstugan låg mina kläder dyblöta och på en lapp stod det; "Hur faan kan du vara så jävla dum i huvudet att du slänger i din tvätt när min redan ligger i?" Jag skrev så här till svar; "För att jag så gärna vill ligga med dig, men inte vågar fråga". Nej. Men jag skrev så här; "Å förlåt, det var inte min mening. Hade ingen aning. Du måste ha väldigt små kalsonger för jag trodde maskinen var tom."
Fast nej. Jag skrev ingenting. Det var för mycket folk därnere för att jag skulle våga.

Kommentarer
Postat av: Sara Starkströmming

Åh vad roligt det vore om du skrivit någon av de där lapparna! Men usch vad tvättstugelagen är läskig alltså, det är som vilda västern i tvättstugan i Sverige! Man hör sådana här galna historier hela tiden! Hoppas du lät det glida av dig som en smörgås-gås. Gås? Smör på en smörgås. I solsken.



DU! Vilken skräckis var det du såg? Du vet att jag äääälskar skräck.



Och tack för alla fina kommentarer i bloggen gumman, det värmer gott!

Postat av: Sara Starkströmming

Åh vad roligt det vore om du skrivit någon av de där lapparna! Men usch vad tvättstugelagen är läskig alltså, det är som vilda västern i tvättstugan i Sverige! Man hör sådana här galna historier hela tiden! Hoppas du lät det glida av dig som en smörgås-gås. Gås? Smör på en smörgås. I solsken.



DU! Vilken skräckis var det du såg? Du vet att jag äääälskar skräck.



Och tack för alla fina kommentarer i bloggen gumman, det värmer gott!

2011-05-18 @ 22:18:48
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: Annalivet

Jag såg Insidious. Den var riktigt läbbig. Jag älskar också skräck! Jag ska nog gå ner i tvättstugan och kolla om lappen ligger kvar... Och skriva då.

2011-05-19 @ 00:14:12
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback