En schysst helg.

Jag har varit i förorten på Sydafrikansk afton. Det var svägerskan som bjöd på födelsedagsmiddag. Det var supergott och lite nya smakkombon. En couscous med stekta grönsaker, sallad med olika meloner, lime och passionsfrukt, ugnsstekt lax och majsbröd. Till dessert malvapudding med en annorlunda vaniljsås. Till efterrätt blev det belgiska chokladpraliner, eftersom svägerskan nyss varit i Bryssel. Det finns nog inte godare choklad faktiskt.
Syster Y har lånat ut fina kläder som jag ska ha när vi har konsert om torsdag. Stilen ska vara Amish... Sen fick jag av bara farten en söt po.p-kjol av morsan som har minst femton år på nacken. Kommer att bli fin i sommar, kanske bär jag den som klänning rentav?
Jag har också hunnit med härliga promenader med jyckarna. Lillis har ont i tassarna och längtar efter att allt grus ska sopas bort.

Kommentarer
Postat av: loi

härliga bilder! sydafrikansk mat och snö - kontraster, kontraster ... (kul att se lite nya blogginlägg :=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback