Arla morgon.

Alla som känner mig vet att jag hatar att gå upp tidigt på mornarna. Jag hade tänkt att vakna lagom till melodikrysset, och bara det är i ottan i min värld. Och trots att var vaken till närmare fyra i natt (fastnade i ett par rysare...) så slog jag banne mig upp ögonen och kunde inte somna om vid halv nio. Suck. Kan det vara all Coca Cola jag hällde i mig igår? Fast jag brukar inte vara känslig för sådant. Nu hänger jag med Emil Jensen och en tallrik filmjölk i väntan på att herr Eldeman ska köra igång krysset. Hade lite glömt bort Emil men hittade tillbaka till hans vackra melodier när jag var på SRs romanpris i veckan. Hans skörstarka sång och vackra texter känns som ett viktigt tillskott till allt jämnstruket. Man blir glad och ledsen på samma gång när man lyssnar på honom.
PS. Beate Grimsrud fick romanpriset för "En dåre fri" och Ida Börjel fick lyrikpriset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback