Livet på landet.

Hälsinglandet var såklart underbart. Ett överflöd av god mat och dito bakverk. Vin i kvällssolen innan myggen åt upp oss. TP varje kväll, och så sträckläsning i senaste tjockdeckaren. Hundhäng, promenader och bästa loppisen. Fyndade en pärlemorglänsande minikaffekopp med fat samt en knubbig glasfågel. Men fokuset låg på odlingarna. Jag har satt tre sorters potatis, ruccola, sallad, lök, kålrötter i vårt nya gigantiska land. Jag har satt två sorters rädisor och dito persiljor, morötter, dill och säkert mer i Aron Petters och Stefan Sundströms djupbädd. Blomsterlandet är laddat med brudslöja och blåklint. Elvis grav har piffats till och så har jag naturligtvis rensat och rensat. Nu väntar jag på regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback