Statusuppdatering.

Nu är jag packad och klar. I morgon åker jag och jyckarna till ängarna, böckerna, kakbakandet, odlingarna, brevskrivandet och sovmornarna. Hälsinglandet breder ut sina varma armar och vi bara längtar. Långledigt, kan man ha det bättre?
I kväll har jag varit ända ute i Tallingaz och intervjuat min kära Charlotte Qvandt angående hennes viktiga bok; Du ser draken genom fönstret. Intervjun kommer att publiceras på dagensbok.com inom kort (info kommer). Boken handlar om hur Charlottes mamma får en allvarlig sjukdom och faktiskt dör just när Charlotte själv blir mamma.
Igår var jag minsann på bokbloggardejt. Vi var ett gäng bloggande tjejer (var är killarna?) som möttes på en låtsaslibaneskrog och frossade käk samt bytte erfarenheter, skvaller samt inte minst BÖCKER. Alla skulle ha med sig tre böcker att byta bort. Jag klev hem med två nya litterära bekantskaper under armen. Och med påfylld kreativitet i hjärtat.
Over and out. Nu blir det nog lite skräck innan det är dags att vika in. Taxin mot Hälsinglandet går lagom tidigt. Blir lämpligt nog upphämtad utanför sjukan.
Och låten som jag ständigt nynnar på i dessa dagar...

Kommentarer
Postat av: Game Girl

ha det härligt!!!

Postat av: loi

ja hoppas du har det underbart ... saknar svenska sommaren även om det är fint vid engelska kanalen också ... men inte samma blomsterprakt ... pussar

2011-06-06 @ 20:06:31
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Lotus

Hallå, vet du när intervjun kommer på dagensbok?

2011-06-07 @ 07:49:59
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback