B.C

Idag har jag varit på mitt livs första mammografi. Hela ordet osar ju tant så det bara skriker om det. På grund av snöstorm kom jag småspringandes upp till bröstcentrum (!) i absolut sista sekund. Kände mig lagom svettig när sköterskan tryckte in mina tuttar i maskinen. Men fort vare gjort, och det smärtade inte alls. Nu är det arton månader till nästa gång.
För er som missat att Charlotte Qvandt debuterar med "Du ser Draken genom fönstret" i januari, eller för er som redan vet men vill veta mer kan jag varmt rekommendera er att besöka Debutantbloggen. Där berättar Charlotte om bokens tillblivelse som handlar om att förlora sin mamma när man precis själv blivit en. Det är en stark, sorglig, välskriven bok full av värme, kärlek och outsäglig sorg. Om kasten mellan hopp & förtvivlan och om hur livet liksom pågår trots allt.
Jag har julpyntat härhemma. Inhandlat hyacinter och lex, fått en amaryllis (hoppas, hoppas den är vit). Hängt upp snygg-stjärnan och tagit fram adventstaken. Upptäckte till min stora glädje att "julgardinerna" redan hängde uppe. Jag äger bara två par gardiner sen jag och garderobiären brände upp de tunna med guldstjärnorna nämligen. Tror jag ska ta fram lite juldukar också, så är jag hemma. Synd att jag tycker att glögg bara blir äckligare och äckligare med åren. Det verkar vara tvärtom med resten av Sverige. Folk är som galna på systemet och packar på sig flaskor i alla de smaker och färger.

Kommentarer
Postat av: mia

Själv har jag redan hunnit med två stycken... Är det olika på landsting? inte glögg utan undersökningar ;-)

2010-12-01 @ 16:33:07
Postat av: xiaobao

vsdfgvdafgvsdf

Postat av: xiaobao

The exceptional and special styles are bound to provide about some distinction inside feeling of style to the recipient. The exclusivity provided by these jewel items will make them fall in love.

2010-12-08 @ 10:03:53
URL: http://www.thomassaboclubcharm.com/
Postat av: hehua

The exceptional and special styles are bound to provide about some distinction inside feeling of style to the recipient. The exclusivity provided by these jewel items will make them fall in love.

2010-12-09 @ 09:36:23
URL: http://www.mmosavor.com/wow-gold/
Postat av: shanliang

The exceptional and special styles are bound to provide about some distinction inside feeling of style to the recipient. The exclusivity provided by these jewel items will make them fall in love.

2010-12-10 @ 07:52:16
URL: http://www.mmosavor.com/world-of-warcraft/
Postat av: Coach Outlet

thank you for your post!

2010-12-29 @ 03:48:18
URL: http://www.coach7stores.com
Postat av: links of london watches

The exclusivity provided by these jewel items will make them fall in love.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback