Vädrets makter

Brrr, den här kylan går ändå in i märgen och ut i tårna. Den får också mina arma fingertoppar att spricka och blöda. Idag fastnade jag över en timme på tvärbanan och sen fick jag stå ute hur länge som helst i det bitande vädret då varken ny tvärbana eller buss dök upp. Det hela slutade med att jag istället för att kör-repa vände och åkte hem. Dessförinnan lyckades jag dock ta mig till blivande jobbet för att skriva papper. Nu är det på riktigt! Återstår bara ångesten att berätta för alla på gamla stället att jag ska lämna skeppet.

Och innan dess då gick jag in i en vass kant på en dörr på gamla jobbet. Så kan det gå när man har bråttom och letar efter en tärning. Nu har jag en stolt och öm men inte helt synlig bula på vänster ögonbryn. Dags att avrunda för att jobba på mitt nya löfte om tidigare kvällar. Tänkte varva ner med en dos True Blood.

God natt på er.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Ja, jävlar. Kyla och helvete krymper en lite minut för minut.

2010-02-24 @ 12:24:56
Postat av: loi

åh stackars fingertoppar. jag smörjer in mina händer med "nappy rash ointment" sån där kräm man använder på bebisar som har blöjsår ..



modigt att du seglar vidare!



kram å puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback