Around and about.

Dialog i väntan på tunnelbanan mellan mig och en ytterst mullig man med märklig blick;

Mullig man: "Kan jag få en slant? En femma eller en tia?"
Jag: "Nej tyvärr."
Mullig man: "En tusenlapp då?"
Jag: "Nej tyvärr. Jag behöver mina pengar"
Mullig man: "Kan jag få en miljon då?"
Jag: "Nej du kan inte få en miljon av mig."
Mullig man: "Men jag har inga pengar och det skulle jag vilja ha."
Jag: "Jag har inte heller en miljon."
Mullig man: "Kan jag få en femtiolapp då?"
Jag: "Nej."
Mullig man: "Ramlar du inte ur de där skorna? Du borde ha ett spänne runt dem.
Jag: "Jag går jättebra i de här skorna."


Ps. Jag är kär! Inte i den mulliga och märkliga mannen utan i inte mindre än två Odd Molly-väskor i mocka samt en Nolitaklänning. Var och en betingar ett pris på cirkus 2500 pix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback