Till rara Sara.

Jag hade en plan om att läsa på Saras vigsel, men till min bestörtning försvann boken jag tänkt läsa ur helt mystiskt. Hittade den tio minuter innan jag skulle iväg på bröllopet och var alldeles för stressad för att få till det. Men jag följer Lois tips om att hylla Fru Starkström här på bloggen istället...


Kära Sara, att vara sann inför sig själv samt att älska sig själv är viktiga men svåra saker. Det är något man måste återerövra varje dag. Medan man kämpar med dessa löften kan man också ha dessa instruktionsstycken i bakhuvudet för att frigöra fantasin.

LJUSSTYCKE

Bär på en tom påse.
Gå upp på toppen av kullen.
Häll i allt ljus du kan i den.
Gå hem när det är mörkt.
Häng påsen mitt i ditt
rum istället för en glödlampa.

Yoko Ono, hösten 1963.


SAMLARSTYCKE II

Slå sönder ett modernt museum i småbitar
med de metoder som du själv väljer. Samla ihop
bitarna och sätt ihop dem igen med lim.

Yoko Ono, hösten 1963.


KLOCKSTYCKE

Stjäl alla klockor och ur i världen.
Förstör dem.

Yoko Ono, sommaren 1963.


Kommentarer
Postat av: fru Sara Starkström :o)

Tack snälla! :oD

Postat av: Lotus

Fint!

2009-09-14 @ 10:46:21
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback