Modershjärtan.

Idag blev min mamma B pensionär. Hennes smarta kollega fixade så att hon fick köpa sin egen avgångspresent. Så istället för en synnerligen dyr orkidé blev det denna snygga ljusstake från Vira Bruk;



Roligt att hon kunde få en egen, hon måste ha gett bort ett dussin av denna pjäs under årens lopp. Nu har hon slitit färdigt i äldreomsorgen och kan unna sig sovmorgnar och sena kvällar .  Hyllar min gamla ömma moder med en liten video of course. Om en dryg vecka firar vi hennes 65årsdag med tårtkalas ute på hennes gata. Önskar solsken och lycka. Jag tänkte vara servitris.


Tänker på andra fina mammor. Lotus mamma i himlen, Milkovichs mamma som ska opereras återigen. Låten är till dem också.

Och nu har regnet dragit in över huvudstaden...


Kommentarer
Postat av: Lotus

ALL KÄRLEK till Babsan!! Så skönt! Hälsa henne från mig! (Juno kommer fö ha vantarna på sig idag pga. den plötsliga kylan!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback