Tur i oturen



Antagligen var det precis när jag tog denna bild som jag även tappade plånboken. Fick ett samtal samtidigt, samt försökte hålla reda på alla väskor och kassar. Det var en vacker och tidig kväll och det var valborg. Vi skulle genrepa med kören, innan det var dags för den stora konserten under bron. Jag minns att jag tyckte det var märkligt att alla bänkar var tomma en solig kväll som denna. Det var därför jag tog bilden. Sen gick jag upp på en terass och tränade. Då ringde mobilen och en snäll kvinna hade hittat plånkan, utan att jag ens hunnit sakna den. Tänk vilken tur man kan ha ibland. Konserten gick jättejättebra. Det var roligt och allt lät fint. Fast jag råkade skära upp min tumme precis innan på Lotus manus som låg och pirrade i väskan. Blodet forsade. Vad kan det betyda?

Kommentarer
Postat av: loi

att det är på liv och död!



härlig valborgsstämning i ditt inlägg

och intressant iakktagelse med tomma bänkar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback