Yoko number one

Veckans drink, höll jag på att skriva. Menar veckans dikt, någon bartender är jag inte trots att jag är ganska bra på att öppna champagneflaskor... Ger er här min drottningen av inspiration när livet och skrivet känns trögt:



STENSTYCKE
Finn en sten som är stor som du eller väger som
du. Krossa den tills den blir ett fint pulver.
Kasta ut den i floden. (a)
Skicka små mängder till dina vänner. (b)
Berätta inte för någon vad du har gjort.
Ge inte vännerna du skickade pulvret till
någon förklaring.

Yoko Ono
Vintern 1963

Kommentarer
Postat av: Lotus

Och jag är så glad att du introduerat henne för mig! Jag hittade Imagin Yoko på nytt här hemma härom dagen! Åh.



Annars måste jag mest läsa Montecore (i läxa). Ring mig när du har möjlighet, jag har ett förslag!

Postat av: annalivet

Jag ringer dig i morgon baby. Ser fram emot förslaget. Om du inte har Montecore kan du få låna mitt signerade ex.

2009-03-29 @ 22:48:25
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback