Jag gör mig till och lagar storkok till bränt luftigt örtris i två timmar...

     

Här ser man kvällens försök till en bättre mathållning. Jag är ju helt världelös på att laga mat. Vet inte varför det känns så ointressant att laga och äta bra mat. Inbillar mig att jag kan och vill äta enligt kostcirkeln and so on, men i genomsnitt lägger jag väl ner två sekunders omsorg på en middag. Med jämna mellanrum tar jag mig allvarligt i kragen, såsom ikväll då jag lagade luftigt örtris med spenatröra. Fisken har jag inte fiskat, utan den är leftovers. Det svarta på tallriken är potatisar som skulle vara en pikant detalj i det luftiga riset. Dock misslyckades jag tydligen med att få till den där medelvärmen som efterfrågades. Men spenatsåsen var delikat. Gör din egen; Värm stuvad fryst spenat i en kastrull. Rör ner matyoghurt och smaka av med peppar och salt. Servera kall. Man kan ju såklart stuva spenaten själv, om man tycker det verkar kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback