Prioritera mera

Nyss hemkommen ifrån jobbets gruppterapi, a.k.a handledning. Vi pratade mycket om vad som ska prioriteras och vad som kan vänta. Det är oerhört skönt att sortera bland allting emellanåt. Dessa listor är ett ypperligt verktyg när alla "måsten" håller på att äta upp en. Dessutom fick jag ett sånt skrattanfall mitt i allt att jag var tvungen att börja tänka på döden för att lugna ner mig. Nu är jag hemma och verkar ha glömt bort allt vad prio är. Just nu äter jag sen middag, diskar, städar, väljer veckans dikt, bloggar och packar inför Gävle-helgen. Medicinerar mig också, eftersom Gävlevännen passat på att skaffa sig ytterligare en katt sen sist.

Igår var det våffelfest på klippan. Jag och Milko festade på både söta och salta diton och drack bubbel eftersom det stod Vårfrudagen i almanackan.

 

Kommentarer
Postat av: Svinto

mums!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback