Gräsänder, menyer och poesie







Jag har ännu inte utvecklats till en fågelskådare men när man möter så här tjusiga gräsänder i Gävle går det ju inte att låta bli att plocka fram kameran. Spana in vilken spänst de har i sina steg när de vandrar över den smältande snön.

Denna vecka har jag bestämt mig för att äta middag efter matsedel. Uppgjord i förväg. Igår ägnade jag en timme åt projektet och kom så långt som till kvällens middag. Inte för att det blev något avancerat, allt satt bara så långt inne. Men nu har jag planerat ända till och med torsdag, vilket känns duktigt.



En vårfågel kvittrade i mitt öra att det finns ny skön poesie att spisa på världens bästa poesieblogg;
http://poesie.blogg.se/ Check it out själva gott folk! Och glöm inte att poesies näring är era kommentarer, så var icke blyga.

Kommentarer
Postat av: svintolödder

Fin-fåglarna



Sexikonet är ett lexikon om sex, det går att köpa i bokhandeln. Jag har hjälpt till lite med det



Spelet är ett spel man spelar med sina vänner, för att kolla hur mycket man vet om varandra. Ganska mycket svåra/pinsamma frågor, men himla kul. Det har jag gjort tillsammans med en vän, rekomenderas! Mina kompisar har tyckt det var skoj iaf. Vet inte var det finns nu riktigt bara, vissa bokhandlare, kanske Designtorget snart, annars på internet Ha det bra! Kram SARA

Postat av: svintolödder

Fin-fåglarna



Sexikonet är ett lexikon om sex, det går att köpa i bokhandeln. Jag har hjälpt till lite med det



Spelet är ett spel man spelar med sina vänner, för att kolla hur mycket man vet om varandra. Ganska mycket svåra/pinsamma frågor, men himla kul. Det har jag gjort tillsammans med en vän, rekomenderas! Mina kompisar har tyckt det var skoj iaf. Vet inte var det finns nu riktigt bara, vissa bokhandlare, kanske Designtorget snart, annars på internet Ha det bra! Kram SARA

2009-03-31 @ 02:04:00
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Mia

Spänst i stegen..... Trodde det var om mig du skrev!!



Duktig du är med matsedel, hejja!!

2009-03-31 @ 14:54:33
Postat av: Anonym

2009-03-31 @ 14:56:47
Postat av: annalivet

Jag blev iallafall inspirerad av din meny Mia! Men vad gör man om det blir en massa mat över? Då spricker ju allting. Eller ska man frysa in den? Knivig fråga.



Ps. Jag tror självklart att änderna blev impade av våra spänstiga steg också. De kom ju sättande och radade upp sig av beundran!

2009-04-01 @ 20:20:11
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: annalivet

Svinto; Håll mig underrättad om hur det går med spelförsäljningen! Jag behöver fylla på förrådet av sällskapsspel, äger typ en knappt komplett kortlek på sin höjd. Bara inte alla frågor handlar om sexlivet, för det har jag inte något. Suck.

2009-04-01 @ 20:21:57
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback