Mot hälsingeskogarna!

Egentligen skulle jag suttit på en buss mot Hälsingeskogarna i detta nu. Hunnit drygt halvvägs, passerat genom Gävle. Nu blir det bil med kusinen istället, och vi kommer fram på andra sidan midnatt. Tyvärr var det försent att få busspengarna tillbaka, men jag slipper iallafall sitta bredvid en främling. Och så hann jag ju hem och diska, samt blogga lite... Packningen är tung av lådvin och tegelstensroman. Tänkte en gång för alla avsluta Carrol Oats "Fallen" som påbörjades för ett år sedan.

Vill man inte plocka blomster och klänga över gärdsgårdar på midsommarnatten går det även bra att koka saltgröt ihop med sina singelkompisar. Koka ihop lika delar salt, mjöl och vatten. Ät under tystnad och gå sedan till sängs. Den som i drömmen bjuder på ett glas vatten kommer du att gifta dig med. Garanterat.

Denna video diggade jag till när jag satt och längtade efter en tysk jag var kär i 1992. Såhär i efterhand har både tysken och videon bleknat avsevärt.


Kommentarer
Postat av: loi

Vem vet vattenglasmannen kanske är din tysk :=) ... Hoppas romanen är bra, om inte annat kanske den blir bättre när vinlådan är lättare ... kram å ha det så mysigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback