Vi visste inte vilken tid det var

Godkvällens, eller snarare Godnattens. Jag har en förkärlek för att gå ut på torsdagskvällar, och veckans poesi blir därför sen. Men den kommer. Alltid.



Lanzarote


Tre subjekt på semester
Herman hånglar med en humla
Sören letar i synonymlexikon efter
ett bättre ord än ord
Undantaget är jag Jo-
Han har siktats på krogen
Mar Casa Benito
med sjötungan i mun
bläddrande bland vågorna i boken



ur Johan Nordbeck Jockum Nordström; "Vi visste inte vilken tid det var"



Johan är min lärare och mentor, samt min bästa kritiker. Nuförtiden har vi kommit ifrån varandra, men jag hoppas vi möts framöver igen. Det vore sorgligt annars. Johan har författat ett par av mina finaste dikter.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Snygg bokframsida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback