Söndagssudd

Nyss hemkommen efter konsert. Blueskonsert närmare bestämt, eller nån slags bluesrock (vet inte vad det heter). Det var Elsie som tog med mig och jag följde med för att få hänga med henne, plus att det är spännande att vidga sina vyer. Stället var fyllt till bristningsgränsen, och utanför stod en förhoppningsfull kö och huttrade. Jag och mitt sällskap var tidigt på plats, vi hade sittplatser till och med. Elsie hade lovat att vi inte skulle stanna så länge, och jag väntade på hennes tecken. Fast vi blev kvar ett bra tag. Det visade sig vara ett par gästartister. Det är faktiskt ganska häftigt hur olika det kan vara. Hur folk kan digga, dansa och spontanvissla medan andra (jag) är totalt oberörda av musiken. Mot slutet drog låtarna åt rock och då blev jag iallafall lite barndomsnostalgisk.



Angående chipspåsarna härom dagen. Funderade på det där, och jag tror att jag måste ha missat att de slängde in en snusdosa eller ett billigt ciggpack. Det kändes orättvist dyrt. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback