Måndagspoet

Idag har jag varit poet på heltid. Det var välbehövligt, läskigt och lärorikt. Det tar tid att närma sig kallnade texter igen. Man ska inte tro annat. Det gick över förväntan även om frustrationen fanns där. Jag följde Elsies råd och satte mig sonika framför datorn. Lurade mig in i texten. Småpetade här och där. Det är fortfarande massor av jobb kvar med "Man måste mötas", men idag har jag hittat plats för det jag skrev i Berlin, och rensat i den delen som känns smetig. En fin inledning.

Jag hann också med en promenad tillsammans med en vän med vagn. Nu har jag rosor på kind och ska festa på rostade kastanjer.




Kommentarer
Postat av: Lotus

Du är så duktig och bra som sätter dig med skrivandet och med orden! Keep up the good work!



Hur är dina måndagar upplagda? Hur är skrivdagarna tänka? (Så att jag kan vara med något framöver! Vi talade ju om skrivarworkshop!)

Postat av: lollo

hurra hurra! jag tror på måndagspoeter! inte lika lockande att dra sig ner till krogen för ett glas vin som på en fredag ;=) bra fräsch start på veckan! anna du kan du kan du kan möta dig själv i dina ord ;=) kramar

2009-01-14 @ 09:23:20
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback