Blomstertid



I går handlade det om liljor, och i dag ska vi prata om orkidéer. Titta vilka spännande knoppar. De är på bristningsgränsen. Tyvärr satt det fler små syskon till dessa på grenen, men de växte tillbaka. Kanske, kanske är det en bebisknopp kvar? Hur som helst väntar jag spännt. När jag fick denna tantblomma i gåva för sisådär tre och ett halvt år sedan stod den i full blom, och fortsatte i samma fina form i månader. Sedan hände ingenting. Men så plötsligt för två år sedan växte en frodig stängel full av knopp fram. Tyvärr fick den stå i drag och alla knopparna förfrös. Men den här gången är jag mer försiktig. Egentligen vet jag inte så mycket om orkidéer, mer än att de är tantiga och att farsan samlade på dem när han var i min ålder. Senare samlade han på kaktusar, men det blev så jobbigt med alla taggar. Själv är jag mer inne på pelargoner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar orkidéer, mycket för att dom sköter sig själva!!Är inte så duktig på att komma ihåg att vattna dom!!

2009-01-28 @ 15:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback