Frosseri



På kvällskvisten har jag värmt mig med varm choklad i Herman-koppen. Har känt mig frossig och lätt illamående de senaste två dygnen, blää.

Idag har jag varit tisdagspoet. Skrev en kritisk recention kring "Man måste mötas" och kom fram till att styrkan och svagheten i samlingen utgår ifrån samma punkt. Enkelheten. Bestämde att jag måste låta mer svärta sippra ut ur den skenbara enkelheten. Hittade ett par nyckeldikter där svaret gömmer sig. Det känns fint att ha lyckats formulera sig kring det som tidigare bara varit ett grumligt problem.

Samtidigt satt Lotus en trappa ner och kämpade med sin fredagsklubb denna fettisdag. Hade gärna bjudit in henne på en semla, men mitt halvkrassliga tillstånd tillät bara två snabba hejsvejs i hallen.

Men mitt i denna snöslaskiga misär väntar ett besök på Yasuragi, snart klappat och klart!

Kommentarer
Postat av: loi

skitbra idé att recensera sitt eget verk och se det med kritiska ögon. hoppas du lyckas utveckla svärtan! kram

Postat av: Anonym

Såklart idén är skitbra, jag har fått den av dig för länge sedan Loi! Kram

2009-02-25 @ 21:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback