Bildning är bra.

Jag fick en  fråga i kommentarerna av min partner in crime:

Postat av: Lotus

Författarutbildning. Kan man utbilda sig till författare? Jag vet inte. Fast jag har ju gått samma utbildning... Kanske ändå.

Svar: Såklart man kan utbilda sig till författare. Likaväl som man kan utbilda sig till konstnär, sjuksyster eller bilmekaniker. Att kalla sig skrivare är för mig likvärdigt med en titel såsom dagisfröken. Förenklande på något vis.

Att vara författare är en annan femma. När är man det? Efter två publicerade böcker finns det de som säger. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såklart! Du är klok. I helgen blir det kalas för dig och mig i dagarna två.

2009-02-11 @ 18:25:44
Postat av: SvintoSara

Man är författare om man författar. På allvar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback