Tillbaka till framtiden.

Igår var jag tillbaka i skolbänken. Tog med mig Lotus och gick till en kvällskurs där jag förhoppningsvis kan kombinera mitt yrkesliv med mina kulturella studier, och därmed komma vidare här i livet. Som väntat var det bara kvinnor där, vilket är ganska tragiskt men jag är van. Lotus tyckte att kursen verkade intressant och lovande, själv är jag mer pessimistiskt misstänksam som vanligt. Men det blir säkert bra. Hur som helst var det lite hjärtknipande och nostalgiskt att återse mitt gamla plugg där jag tillbringat så mycket tid mellan 1996 och 2001. I de lokalerna har jag haft både muntliga och skriftliga tentor, flirtat, hånglat, dansat och gråtit. Det i datasalen jag fick hjälp att skaffa min första egna mailadress, som jag använder än i dag.


Kommentarer
Postat av: loi

alltid nyttigt att anvanda sina hjarnceller ... blir nog intressantare for varje gang du gar dit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback