Vårtecken!



Påskpyntande på klippan.



Pelargonierna friseras...

Som ni märker stökas och fejas det för fullt på klippan. Jag har som synes fler slags tantblommor än orkideér: Pelargonerna ska vårklippas (en månad för sent). I år fick det bli en raggardusch för blomstren, dvs de flesta fick bara ny jord högst upp. Nu återstår bara att putsa fönstrerna och söka till universitetet, bland annat...

Om ni undrar varför vårbilderna är märkligt grå beror det på att jag och kameran kör svartvitt numera. Men jag kan meddela att pärlhyacinterna är vita. Tjusigare och dyrare.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Jag är också sen med min omplantering. Men jag har hört mig för med min trädgårdsmästare, och det gör ingenting =)Ska dra igång med omplantering efter helgen. Allt hänger på att systeryster måste komma hit med 50 liter jord! (och iår kan jag ju plantera ute på balkongen!!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback