Sant och sånt.

Vilken låt gör er lyckliga? Gör er liksom fladdriga, pirriga och fulla av sommar? Jag satt och funderade en lång stund, och en av mina all-time favoriter på glädjefronten är denna;




"När alla clownerna har gått från jobbet, så visslar fåglarna i trädet: Det finns ingen poäng i att vara fri längre."
Håkan

Egentligen tror jag inte att det är fåglarna som visslar det där om kärleken, men det låter så poetiskt om man väljer att tolka det så. Kände att jag behövde pigga upp mig. Hänger med tvättstugan, och det är verkligen inte kärlek mellan oss. Därför träffas vi sällan, tvättstugan och jag. Vi brukar planera att ses oftare, och under kortare stunder men den planen spricker nästan jämt.

Kommentarer
Postat av: loi

ja det är härligt med såna låtar! du får tralla i tvättstugan :=) jag råkade höra lilla fågel blå med staffan hellstrand idag och den gjorde mig väldigt glad även om den är sorglig "du var så poetisk, men nu bor du i en annan värld, jag tror den kallas himlen, men jag har aldrig varit där ..."

Postat av: annalivet

Jag tänkte faktiskt också på "Lilla fågel blå". Den gör även mig glad. I love Staffan.

2009-04-15 @ 21:07:10
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback