Bland damm och sporer.

Läser en av Skånepetras favvoböcker; Marie Hermanssons - Svampkungens son. Och jag håller med, den är såååå bra. Jag har läst nästan allt av Hermansson och gillar hennes sagoton, samt mystiken som alltid lurar. Dock blev jag aningen förargad när jag igår mitt i rafflande förvecklingar upptäcker att boken hoppar från sidan 64 till 97. Trettiotre sidor saknas alltså. Tackolov fick jag byta boken utan kvitto på pocketshop, trots att jag fick den i julklapp (det sa jag inte) och trots att den nog var inhandlad på Åhléns (det nämnde jag inte heller). Så nu kan jag fortsätta njuta av historien om den oansenlige sonen och hans blomstrande far.



Apropå böcker så har föräldrarna äntligen borrat upp konsollhyllan som rasade ner för sisådär två år sedan här på klippan. Så nu har de röda och de blå böckerna fått flytta upp från mörkret under divanen till tio centimeter från taket. De var rejält dammiga, kan tilläggas. Ett par böcker, bland annat SIdney Sheldons - Änglars vrede (ärvd av faster B) åkte i pappersinsamlingen. Fast en annan tantsnusk-roman åkte upp på hyllan. Bara för att min f.d. älskling L har skrivit en rar hälsning på försättsbladet. Jag är en nostalgiker!

Nu lyssnar jag på El Perro del Mar´s nya skiva och tänker på att Loi har landat här i Sverige efter sitt N.Z-äventyr!

Kommentarer
Postat av: loi

yes på torsdag drar vi till blåkulla hihi. kul att hyllorna kom upp! blir nyfiken på svampkungen. såg även att du inhandlat kafka på stranden i tidigare blogginlägg. rekomenderar! älskar murakami. see you soon! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback