Torsdagspoeten talar

33 words

Typingtest


Snodde detta test av Sandra. Hon är snabbare än mig, men min mamma har faktiskt fått stipendium i maskinskrivning en gång i tiden. Det är alltså sånt här man kan ägna sig åt när man är heltidspoet över dagen. Jag har också stångats med övergången till Open Office från Microsoft Office. Det visade sig vara en förutsättning för att ens kunna ändra en kommatering i Man måste mötas.

Har också plågat mig igenom mästerverket The Wrestler, vilket har tagit mig flera dagar pga att jag blir så sorsen och berörd. Funderar på filmen Hunger,  men tror inte jag klarar av den. Tror det är en sådan där film som liksom Grizzlyman och Into the Wild kommer att ge mig mardrömmar och trauman för livet.

Nu är det dags att gå och träna, och sen sjunga kör. Vi har en valborgskonsert på gång minsann!

Kommentarer
Postat av: Svinto!

Jadu..datorer alltså...

Postat av: loi

jobba på ... man måste mötas förtjänar att bli läst av många människor! kram

2009-04-19 @ 17:57:22
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Sandra

"Into the wild" är en av mina favoritfilmer. Den berörde mig verkligen. Och jag älskar musiken i filmen också. Jag brukar också ha svårt att komma igenom vissa filmer, för att de berör så starkt. Andra filmer som verkligen berört mig är "American History X" (såg den på studieresa i South-hampton, och kände mig så himla vilsen och det var en sån befrielse att få sitta därinne i den stora främmande biografen och gråta), "Good Will Hunting", "The Departed" och "Stekta gröna tomater". Igår kväll började jag se "The Lookout" (http://www.imdb.com/title/tt0427470/), men var tvungen att stänga av. Vi får väl se om jag ser klart den nångång. Har också tänkt att se "Hunger".

2009-04-21 @ 16:08:25
URL: http://sandralang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback