Måndag hela veckan?

Har haft en riktig måndag. Jag har ofta riktiga måndagar. Arbetsamma, griniga, trötta och trista. Men proffs som man är så bet jag hårt ihop. Tackade till och med nej till gratisteater, enkom för att kunna träna med en kompis. Säsongens första pass, jojomen. Det var ruskigt vilken kass form jag var i. Dessutom hade min galna kompis hittat på att vi skulle köra dubbla pass. Så efter medelpasset steppade vi in på ett konstigt corepass. Tackolov smet vi ut efter halva. Man kan sammanfatta min insatts på coren som fiasko. Bättre flyt nästa gång. På bussen hem började min näsa rinna rätt frekvent.

Råkade slå sönder min ärvda pepparkvarn. Tror det är morfar som håvat in den i korsordsvinst. Dessutom slog pepparkvarnen mig lite på munnen, när den rasade ner högt ifrån en hylla. Jag är less på mitt trånga kök. Jag är less på min lilla lägenhet. Jag är less på att vänta på vad som ska hända med renovering och köp.

Sen funderar jag en hel del på min stundande högtidsdag. Fyller ju jämnt om en dryg månad. Önskar jag hade en stor luftig lya, och att jag var en fullfjädrad, rik festfixare. Men det är som Brasse brukar gapa; till Magnus och Eva; "Fel, fel, fel." Nån som har en häftig idé? Alla tips mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: lollo

gör en lista på alla dina favoritgrejer. be dina polare sponsra dig med hundra spänn var ;=)nä men se till att göra nåt som DU vill. det är DIN dag. pleasa andra kan du göra resten av året! kraaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback