Nu tar jag Berlin igen!



Jag sitter här och dricker kvällskaffe. När man blandar pulverkaffe med mycket mjölk blir det kvällskaffe tycker jag. I morgon åker jag till ateljén i Berlin. Med mig har jag 26 översatta dikter. Det ska bli så spännande att få ordna dem inför vår utställning. Jag tar med mig en version av Man måste mötas också. Har ett utkast kvar i usb:t som är relativt långt gånget. Det tråkiga är att Lotus stannar hemma denna gång, men så är omständigheterna.

I fredags var det fin begravning av Lotus mamma. Mycket musik att minnas till, och en Kristina Lugn-dikt som jag hade äran att få läsa. Massor av människor ville vara med och säga Hej då.

På lördagen blev det så fest. Min stora som jag våndats för. Fast jag blev märkligt lugn. Det var en häftig känsla att samla alla man gillar omkring sig. Det spelades pingis och disco. Sen fick vi skjuts hem, och föräldrarna tog hand om städningen av lokalen. Fint. Nu vill jag ha mera fest.

Kommentarer
Postat av: loi

26 !!! Det var inte dåligt ... ser fram mot att läsa. Ha det fint under Berlinhimmeln! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback