Snart smäller det...

I dag har jag blivit firad i förskott. Det var jag och en till bemärkelsebrud som blev bjudna på brunch på Moderna Museet. Brunchen var rätt liten, men fräsch och mycket god. Jag festade bland annat på rostade tomater, helstekta potatisar, cesarsallad, lax, härligt bröd, goda ostar med tomatmarmelad och honung och diverse smarriga bakverk, med mera... Fick en försmak av den stundande stora dagen i veckan. Hjälp. Sen passade jag på att ensam se de två utställningar som just nu visas. Den överproduktive och ständigt förnyande Max Ernst, samt en fin Los Angeles utställning i källaren som belyste 60talet i fotografier. Den senare rekommenderas varmt.

Nu är jag mätt på både konst och mat. Hoppas dock att hungern kommer tillbaka. Kylskåpet är fullt av gårdagens texmex-middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback