Velande

Om man är född i vågens stjärnteckens sägs det att man är velig. Jag är född i vågen och jag är velig. Om jag inte bestämmer mig på stört. Det gör jag ibland, sådär impulsmässigt. Då får det vara så. Men nu... Jag fick en kamera i födelsedagspresent. Bad föräldrarna reklamera den pga ett litet fel, och nämnde samtidigt att jag inte var helt nöjd. Tyckte den tog gråa bilder när det är skum belysning. Föräldrarna bytte helt sonika till en annan modell, trots att försäljaren var helt chockad. Detta var ju den absolut bästa kameran i denna prisklass. Nu har jag ett annat märke hemma på prov. Har noterat att den nya kameran har två megapixlar mindre, och tycker naturligtvis genast att den tar sämre bilder. Det försäljaren tryckte på med denna modell var att den är mer ljuskänslig. Vad göra? Här kommer två testbilder med den nya...






Kommentarer
Postat av: Lotus

Sånt där är svårt att säga. Såklart är antalet mpix ofta avgörande för hur fina bilderna är, men det beror ju också å hur stor optiken är, eller hur man ska uttrycka det. Hur stor plats de har att va pixlar på. På internet gör inte det så mycket. Där kan en bättre mobilkamerabild bli hur fin som helst, så är man ute efter det går det bra med en "sämre kamera". Vill man däremot att det också ska bli snygga kopior ska man tänka på saker som pixlar och optik. Det är svårt att avgöra om en kamera är bra eller inte på internet. Jag tycker de ser bra ut! Så säger det lilla jag kan om digitalt fotografi! KRAMAR

Postat av: loi

ja du ... ser mest ut som ett grådaskigt november. tror inte att någon kamera kan göra att det ser bättre ut ... men bra att du provar. viktigt att du är nöjd med något som du kommmer använda länge. kramar

2008-11-22 @ 09:41:24
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback