febertoppar och sånt

fasiken vad det är trist att vara hängig. det är så att jag önskar att jag ska bli riktigt risig och kunna krypa till kojs ett par dagar. men som är det är nu går jag på halvfart full av ipren. dessutom massor att göra på löneslavsjobbet samt sjuka kollegor, mer sjuka än mig alltså. och så en massa kul som händer efter kneget hela tiden.

men det händer också tråkiga, sorgliga saker. en kompis har avlivat sin hund, och vi har pratat och gråtit mycket om det. när man har jyckar själv, vet man så väl vilken stor plats en liten hund tar i familjen och i ens hjärta. vilken tomhet den lämnar efter sig. så oändligt mycket större än den fysiska platsen den tagit. det är dock naturens gång att hundar lever kortare liv än människor.

Kommentarer
Postat av: Svinto !!! !!!

Hej, hur mår du nu? Hoppas du mår bättre annars får du faktiskt ta och stanna hemma från jobbet! Såhär kan vi inte ha det! :o) Nej men hoppas du mår bättre.

Förstår precis hur hemskt det måste vara att förlora sin vovve, marsvin lever ju också rätt länge så att man hinner fästa sig vid de små liven (fästa sig förresten, det gjorde man ju första veckan, nu är de mina ÄLSKADE polare!!!). Sådan kärlek som djur ger en, den märks när den försvinner... usch!

2008-05-31 @ 12:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback