zappa och jag

jag; nu sticker jag och tränar!
barnet; vad tränar du till?
jag; os.
barnet; vad är det?




image127

för ett par veckor sen kom jag på att jag saknade zappa så förskräckligt. inte bara hans musik, utan även honom. inte för att vi kände varandra, inte alls. jag äger bara en best of skiva. men jag tyckte att han var cool när jag var yngre. sen hade han ju en mycket stilig mustasch. som barn var jag förtjust i män med mustasch. mitt första möte med bobby brown goes down var i början av mellanstadiet. vår musiklärare berra skulle lära oss att digga. det gick till så att man fick sätta sig i skräddarställning och sen röra överkroppen rytmiskt. vi diggade en del till bobby brown. sen erbjöd sig berra generöst att översätta låten. det gjorde han. ordagrant. jag höll på att svimma vid flera tillfällen. efteråt var jag dock mycket tacksam eftersom mitt vokabulär berikats å det grövsta.

frank zappa - bobby brown goes down



Kommentarer
Postat av: loi

haha jag var rädd för alla som hade mustach och skägg och ansiktshår överhuvudtaget ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback