listigt

ännu ett kvällsmöte. ännu en dag i mitt liv när jag tillbringar tretton timmar på jobbet. tackolov slank jag faktiskt iväg och tränade en snabbis. men det var drygt ändå. känsliga ämnen skulle avhandlas. jag vet inte om det är biologiskt eller socialt betingat, men jag är en mycket konflikträdd människa. livrädd att någon ska bli ledsen eller missförstå. tror och hoppas att vi kom en bit på väg i våra diskussioner och att något starkt och bra kan födas ur detta. när man tillbringar så pass mycket tid på arbetet, vill man att det ska vara roligt, utvecklande och stärkande.

sov sällsynt dåligt i natt. det är mycket som gror och far omkring i mig. behöver formulera mig. göra listor till exempel. ständigt dessa listor. jag såg en halvkass film igår. där var det en döende tjej som listade saker hon ville göra innan hon dog. förhoppningsvis har jag ett långt liv framför mig, men vad vill jag få gjort i år? vad vill jag uppnå? tål att tänkas på som min gamle filosofimagister ständigt sa. 

Kommentarer
Postat av: lotus

Juno har lärt sig att ligga själv en sekund eller två, så jag passar på att gå in på internet... Det är fantastiskt vad allt kan kretsa kring en enda sak. Hm, men det är positivt också. Såklart.

Postat av: loi

ja du ... en bra början är att inse att man är konflikträdd ... det är jag också! hoppas att mötet kommer leda till bra saker och att det inte bara var "snack" kram

2008-03-26 @ 23:18:28
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback