into it

jag har haft en fin och kulturell helg. har insupit vernissage, klubb, lunch, shopping och release för skiva. allt i goda vänners lag. förhoppningsvis samlat på mig kraft och kreativitet inför veckan som kommer. då ska jag skriva på min smörgås-text och försöka kolla på man måste mötas. jag är så jävla trött på min lathet. har sagt det förr och säger det säkert igen. men det är bara jag som kan ta tag i det. men en liten fågel viskade i mitt öra att det finns ny het poesi på bästa poesiebloggen. check it out på byter perspektiv!

idag har det varit filmtajm hemma hos mig. har bland annat sett sean penns into the wild. en jobbig film som berörde mig djupt. det handlar om en ung man som gör sig av med allt & alla och beger sig ut i vildmarken. jag blir inte riktigt klok på vad det är han letar efter? sig själv? det sanna livet bortom materialism och tärande relationer? vänder han helt enkelt allt ryggen? så här efteråt känner jag mig sorglig och förvirrad på denne unge rastlöse man. filmen är inspirerad av en sann historia. det är  ett ruskigt vackert soundtrack signerat eddie vedder (pearl jam) som perfekt fångar tonen i filmen.

åter tillbaka till mig. jag har fått ny frilla. var hos tiffanys frisör i torsdags och kapade barret. så himla skönt. nu är det kort i nacken, men långt i fram. det känns lätt och luftigt. trivs riktigt bra. det kändes konstigt att skriva om min frisyr så tätt inpå filmen, men jag måste skingra tankarna en aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback