glädje och sorg

igår vann vännen louise halvardsson barn- och ungdomsboksförfattarnas debutantpris slangbellan för sin bok punkindustriell hårdrockare med attityd. "med ett vitalt språk och ett originellt uttryckssätt skildras en ung tjejs kamp att växa ur det inskränkta och förutsägbara livet i en liten svensk stad", heter det i prismotiveringen. jag är så glad och lycklig för hennes skull. förutom äran fick lollo också 30 000, ett vackert taveldiplom och en illustrerad check. samt såklart en skickligt snidad slangbella i asp. den hängde hon om halsen och vi festade kvällen lång.  det var jättejättekul. nu har hon åkt tillbaka till england, men hennes flotta blombukett står här och är tjusig.

image124                      image126





idag var det en sorgligare dag. vi begravde farmor lotta. det var en vacker och gripande cermoni. kistan var vit med rosa rosor och brudslöja. prästen berättade om hur lotta bestämde sig för albert första gången hon såg honom. honom skulle hon ha. det brukade hon berätta då och då även för oss minns jag. hur han kom in på kondiset där hon jobbade och köpte bakverk. själv jobbade han på den tiden på hispan.

det var en fin syn när fyra bröder och en pappa stod på herrarnas och knöt på sig vita slipsar. det rann en tår när lilla lotta åkte iväg med fonusbilen till den eviga vilan. eller var hon nu finns? nu vet hon.


guns´n roses - november rain

Kommentarer
Postat av: lollo

åh vilket bra låtval anna :=) låter som begravningen blev bra eller vad man säger ... hoppas det känns lite lättare nu, ett avstamp och början på en ny känsloperiod ... JÄTTEKRAM och JÄTTETACK för ett par fina dagar. du är supersupergullig. önskar att jag kommer få uppleva den dagen då det är jag som huserar dig när du hämtar pris ...

Postat av: Anonym

Fina Annalivet. Begravingar är speciella. Jag bär många med mig i hjärtat. Mormor Astrid, morfar Eje, gudmor Maggan, gudmor Sissi, Farmor Greta, Ellen, faster Ingrid... Något i begravningen är både slutet och början i ett...

2008-03-15 @ 11:24:45
Postat av: SvintoSara

Todilooo

Nu har jag lagt upp lite bilder samt videoklipp från Lois dag på min blogg.

Väry Välkommen!

www.svintosara.blogg.se

2008-03-16 @ 00:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback