debut till slut?

ikväll tilldrog sig en av årets absoluta kulturella höjdpunkter, nämligen debutbaren. den gick i sedvanlig ordning av stapeln på kulturhustaket. i år var det till skillnad från ifjol himmelsblå himmel och strålande kvällssol. de debuterande debutanternas böcker var som vanligt en salig kompott av högt och lågt, såsom det ska vara. i år hade jag inte läst en enda av debutanterna, men kände väl till de flesta genom recentioner. blev positivt överraskad ett par gånger, och bestört ibland. jämförde mig ständigt. kände hur det blir mer och mer uppenbart att jag måste sparka mig nånstans och ta tag i min egen debut. det vore ju trevligt om den gick av stapeln medan jag fortfarande levde.

jag kunde urskilja två trender hos årets nykomligar.

  1. självbiografiska böcker - allt är sant
  2. det var från början inte meningen att det skulle bli till en bok


Kommentarer
Postat av: Svinto

Vad spännande! Nåt att rekomenmdera??

2008-06-04 @ 00:16:30
Postat av: Lotus

Lät så spännande, att man kanske borde varit där! Att man så tydligt kan se trender sådär!

Själv hade jag det dock himla trevligt på Södra teatern. Mumma!

Postat av: loi

yes! du kommer att synas där snart.

verkar ju inte så svårt att leva upp till trenderna.

skriv bara skriv så blir det något!

lots of love (p.s. har försökt kommentera på dina blogginlägg senaste veckan utan framgång pga tekniska problem ... d.s.)

2008-06-11 @ 21:43:58
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja! Nästa eller nästnästa gång så är det dig vi är där för att lyssna på. Då kan du inleda med - det var meningen att det skulle bli en bok - och inget är självupplevt! /Milko

2008-06-24 @ 17:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback