zzzzzzzzzzzzz

jag har passat på att vända på dygnet efter jullovandet. dessvärre blir det bara senare och senare trots att kneget dragit igång med full fart och jag följdaktligen kliver upp i ottan. ve och fasa.

alla pratar om nyårslöften och nyårsförhoppningar. en fin idé jag tagit till mig är att man kan göra en sammanfattning i hur man vill kunna prata om 2008 vid nästa nyår. vad vill jag säga att jag fyllt detta mitt år med. resor, möten, utmaningar. sen får man försöka realisera detta. jag ska sätta mig och pränta ner en sådan lista. men den ska stå i dagboken och inte här. det ska bli spännande, roligt och ytterst privat.

ikväll har jag varit på bio. såg "försoning" som bygger på en roman av ian mcewan. berättelsen går från 1930talets england till andravärldskrigets frankrike vidare till london för att avslutas i vår tid. det är en historia om skuld och förlåtelse, om krigets fruktansvärda följder. och inte minst hur en lögn kan förändra allt. som författare är den extra intressant eftersom filmens unga huvudperson kämpar för att skildra en kärlek som är starkare än allting annat. kan låta banalt, men det är brännande och emellanåt mycket sorgligt. tydligen har boken i och med filmens uppkomst kommit ut i pocket. den ska jag få.

Kommentarer
Postat av: loi

låter klokt att behålla en del grejer i dagboken, så slipper man ANDRAS förväntingar ;=) kram å lycka till med sömnen ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback