varför skriver man?

i lördags natt när jag låg med finsk tid i nacken och svenska nattsändningar på pannan slogs jag av nyheten att allas vår slas gått och dött. jag tänkte att jag inte skulle skriva om det här, men jag kan inte riktigt låta bli. mannen var tillsammans med staffan westerberg med och gjorde den lyckade biten av min barndom. slas barndomsbetraktelser med hans egna illustrationer sitter fortfarande etsade på min näthinna. som vuxen läser jag att han sagt att män endast skriver av tre skäl; att få kvinnor, att få pengar och att få hämnd! vilka är era skäl mina kära vänner i etern? tell me?

Kommentarer
Postat av: lotus

(och tänk, jag som hatade slas barnprogram när jag var liten. jag tyckte han ritade fult! haha)

Postat av: Anonym

men du måste hålla med om att han hade en varm röst?! annaliv

2008-01-08 @ 22:32:17
Postat av: loi

skriver för att ...
slippa bli uttråkad
kunna vrida på sanningen
jag är blyg

2008-01-09 @ 21:52:08
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback