ingen skridskoprinsessa

jag är hemma igen efter min lilla weekend utomlands. har haft det mycket mysigt borta hos vännerna. ätit god mat och druckit gott vin. skvallrat och snackat. fått en massa paket. dock blev det ingen skridskoåkning för jag behagade att sova så länge. plus att det blåste iskalla snövindar. gudsonen är inne i en mycket behaglig ålder just nu. han roar sig själv på stillsamma vis, med allehanda spel och program. han har börjat uppskatta god mat, och han är kul att prata med. han blir snart tio.

men båtresorna... vilken pina. eftersom jag åkte med en liten färja hade jag räknat med en hel del vågor. det blåste som sagt kraftigt och det blev en fruktansvärd sjögång. hemvägen var hemskast. jag hade tänkt mig ett glas vin och en räkmacka, en god bok och sjöutsikt. istället fick jag sitta och hålla i mig och glo stint på horisonten. ibland sneglade jag på spypåsarna som frikostligt låg och väntade överallt. nu är jag tryggt hemma, men känner mig fortfarande gungig under fötterna.

knaprar taxfree-choklad och har lite jobbångest. i morgon drar det ju igång på riktigt. jag tjuvstartade lite förra veckan, men det var mer som om jag var och hälsade på. har lovat mig själv att dygnet ska vändas tillbaka. det blir en svår uppgift.

Kommentarer
Postat av: lotus

Jag lägger ut imorrn på bloggen! Bra att du påminner. Jag tänkte inte på det eftersom jag la ut din... Förvirring till max. Men jag fixar imorrn bitti.

2008-01-06 @ 22:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback