duvpost

sitter här med middagen i ugnen och en mix i högtalarna. tur att det inte var tvärtom. har ett brev till lotusblomman härintill. tänk om jag skulle ha ett gäng brevduvor på taket. vi skulle kanske kunna ha dem tillsammans allihop? och när lusten eller längtan föll på kunde man skicka iväg en vacker duva med ett litet brev. tänk er att en liten fågelnäbb pickar på rutan och när ni öppnar fönstret lämnar hon över ett par rader. mycket mer levande än sms. fast också mycket mer krävande. duvorna ska ha mat, husrum, omvårdnad och omtanke. mobiltelefoner nöjer sig med mindre. sen gillar jag ju inte att städa. men tanken känns fin och svindlande.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Det skulle inte vara så tokigt med att få brev från en brev duva.
Mvh Anna-Carin

Postat av: lotus

Jag såg en duva på åkern här intill. Värt ett infångningsförsök?

2008-01-24 @ 18:13:48
Postat av: loi

blev ju en liten prosadikt det där ... fint tycker jag x

2008-01-24 @ 19:34:39
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback