andy pandy

image115


igår var jag på vernissage för andy warhol-utställningen "andra röster, andra rum" på
moderna muséet. rekommenderar alla att bege sig dig och spana in en mycket omfattande utställning. moderna vill göra den gode warhol spännande igen. vill visa att han är mer än marilyn-screentryck och cambelsoppburkar. och det lyckas de med. man får komma människan warhol närmare, via filmer, foton och andra målningar. jag ska gå dit igen, för det finns mycket att se. kanske ta med en termos och flukta på den åtta timmar långa filmen på empire state building? eller filmen mrs warhol där huvudrollen spelas av andys mamma?

Kommentarer
Postat av: lotus

Åh, den ska jag bege mig till. När förkylningen lagt sig. Jag har varit uppe hela natten och hostat!

Postat av: lotus

ps. dags för sprudlande ord snart? ds.

2008-02-08 @ 13:09:53
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: lotus

hej kära fina. doktorn sa att det är en virusjävel jag har. så det är bara att värka ut... ingen frukost med fina dig imorse, och ingen cure ikväll... jävla jävla.

2008-02-09 @ 17:40:05
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: loi

ja det skulle vara intressant att se mer av warhol. har han inte gjort nån 5timmars film som bara visar en man som sover ... ;=) hoppas du hade kul efteråt på tranan oxå!

2008-02-10 @ 17:50:38
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: annalivet

jodå, andy har filmat pojkvännen som sover sött...

2008-02-12 @ 23:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback