När tredje ljuset brinner, står julens dörr på glänt.

Det blir inte så mycket bloggande nowadays när Yoko a.k.a min laptop endast går att starta i felsäkert läge. Men jag lovar bättring efter julen, då jag ämnar köpa Yokos efterträdare. Idag var det julmarknad på Beckmans. Blandad kompott, mycket hemsnickrat på ganska låg nivå, men lite fint. Temat verkade vara återvinning. Jag köpte en festturban,men den är inte återvunnen. Önskade mig ett fint armband med mycket trådar till julklapp. Vi får se om tomten hörde det.

Sen blev det kusinglögg hos storkusinen. Det är så himla mysigt med dylika sammankomster. Vi festade på lussebullar, pepparkakor med ädeloströra och annat smått å gott. Samt såklart glögg. Jag är inte helt såld på den drycken, men det funkar med kylan utanför knuten.

I fredags var jag med om något mycket märkligt. En kompis träffade sin gamla kille. De var ihop som sjuttonåringar, dvs för över tjugo år sedan. Jag fick faktiskt också träffa honom senare på kvällen. Känslan var klart konstig, men rolig.Jag märkte hur vi alla regriderade...

Kommentarer
Postat av: loi

häftigt ...! fanns känslorna kvar hos de gamla flammorna ;=)?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback