Den mörke riddaren.

God afton! Jag fortsätter mitt biotittande. I kväll gick jag helt alena och spanade in den senaste Batman-rullen, The Dark Knight. Jag har alltid tyckt om Läderlappen i alla former. I denna film har ännu mer av komiken skalats bort, och Batman själv har klivit åt sidan. Kampen utspelar sig snarare mellan hedersknyffen och åklagaren Harvey Dent och den totalt vansinnige Jokern. Hade gärna sett mer av Bruce Wayne, och hans spelade ytliga brackighet. Men å andra sidan är karaktärer som Jokern och Two-face otroligt intressanta. Jokern var eminent spelad av Heath Ledger. Hans tolkning klår till och med karismatiska Jack Nicholsons tycker jag.

I morgon blir det ännu mera film. Denna gång utomhus. Fast regnar det blir det tvättstugan.


Kommentarer
Postat av: SvintoSara

ååH jag har också alltid gillat Läderlappen! Särskilt Pingvinen och Jokern så det ska li kul att se dessa ärkefiender igen :o) Eller åtminstone Jokern, Pingvinen vet man ju inte om de gör remake på. Filmen var sevärd alltså?

Kram

Postat av: Lotus

Det regnar idag... Tänk om man får gå på bio idag?

Ja, det vore roligt! Allt väl på klippan?

2008-08-18 @ 11:20:53
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback