Jag måste formulera mig

Jag fick åtta böcker idag av en bekant som jobbar på förlag. Sju stycken lyrik, och en prosa. Plus att jag varit på biblan två gånger den senaste veckan. Det blir ett par rediga buntar att plöja. Känner mig lycklig. I morgon åker jag till Hälsingland. Där väntar Elvis och Lillis på att få pussar och morgonmackor med ost. Har packat bagen med svarta sesamkex och skrivblock. Berlinerprojektet måste formuleras. Naturligtvis har jag packat böcker också. Håller på att läsa Johan Kindes; Någon sorts extas. Intressant eftersom vi kommer ifrån samma förort. Har ännu inte kommit till sidan 50 men får faktiskt kväljningar när människan kallar unga vuxna för flickor och pojkar samt låter dem älska. Sliskprettotaffligt. Men han gör nog så gott han kan den forne posören.


Kommentarer
Postat av: Lotus

Åh, vilken lyx med en massa lyrik! Jag skulle också behöva, känner jag. En injektion. Vad var det för diktsamlingar? Vem är det som jobbar på förla? Vad var det för prosa?

Postat av: SvintoSara

Kul att få böcker!!! Du får tipsa sedan om det var nåt bra!



Förstår verkligen din avsky för de där tönt-orden, jag skulle känna samma. Men det kanske tar sig

2008-08-30 @ 15:30:33
Postat av: loi

hoppas du fick lite skrivet! att det i alla fall fanns dar i tankarna ... spannande med berlinprojektet. heja pa!!! kram

2008-09-04 @ 16:41:12
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback