Det är så jag skriver det

Hmmn, jag har fortfarande inte skrivit mer än ett vykort och ett par sidor på ett brev. Sen sist jag berömde mig själv för att orden började komma liksom. Men jag vet att jag närmar mig, hur patetiskt det än låter. Minns att jag hade en sån tjej på författarutbildningen. En sån som aldrig skrev men alltid snackade om det. Hur jag tyckte att hennes ord var tomma. Iallafall spånar jag på Berlinprojektet, och i tanken har jag kommit långt. Dessutom har jag i går tagit mig i kragen och införskaffat nytt bibliskort. Blev av med det för ett år sen så det var mer än på tiden. Dessutom stod de böcker jag längtat efter där på hyllorna och bara väntade. Jag var helt varm och pirrig hela kvällen.

Jag ska fortsätta att skriva om skrivandet och läsandet. Sätta lite press och stress.

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

förlåt nu låter det som jag avbryter, men vaddå för författarutbildning? Jag vill höra ALLT! :o)

2008-08-23 @ 13:09:39
Postat av: loi

ja lite press är bra

om man bara pratar om skrivande blir man tillslut så trött på pratandet att pennan tar över ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback