tips på förnöjning.

gå och lägg er bums och ladda för berns på torsdag:

jag saxar ogenerat från bröderna på 24 hours.(http://www.2-4-hours.blogspot.com, http://www.myspace.com/24hoursrec) än en gång har de fått till det;

image131





"Andy Butler är hjärnan, och producenten, bakom hippa New York labeln DFAs (Hot Chip, The JuanMclean, LCD Soundsystem med flera) senaste supervärvning; Hercules And Love Affair. När 2007 års tolva "Roar/Classique #2" släpptes fick den dansgolven att koka och det märktes att något stort var på gång. Men, det var inte förräns låten Blind, med Antony från Antony And The Johnsons på sång, började läcka för ett tag sen som hypen var ett faktum. Låten spelades, och spelas fortfarande överallt och har älskats sönder av allt ifrån medelålders indie gubbar till neonkidsen på hippaste klubben. Det var helt enkelt en genial idé att korsbefrukta Antonys desperata stämma med finaste sortens uptempodisco. Hercules And Love Affair släppte sin självbetitlade fullängdare på DFA/EMI i Mars och med deras svettiga gryta av Chicago house, glittrande elektronisk disco och nävarna i luften spås det bli en av årets främsta album. 2008 kommer att bli Hercules år och 24:hours, ihop med T, är extremt stolta över att för första gången i Sverige presentera ett DJ-set med Hercules And Love Affair. Klädbutiken Aplace (PUB.03) gästar med musik från KATO, Jaget och RajRajs. Plus Erik Lindvalls och Dan Jagets kortfilm "Aplace S/S-08".

image134

vi ses där och här. annat är otänkbart.



det har varit en helt fantastisk kväll. antagligen därför att min underbara vän penny fyller 40. har firat henne spektakulärt på en flygplats, och grunnat på min egen kommande dag. idag fyller jag nämligen 39 och ett halvt. jag önskar mig en fest härmed. den behöver inte vara stor eller märkvärdig. men dock. bor man smått och har många vänner kan man ju alltid slänga ut tanken och längtan.

fokus dock på penny; en liten låt till hennes ära; (och till våra minnen...)

depeche mode - it´s no good




Kommentarer
Postat av: loi

grattis på 39 å en halvårsdagen!!! du är värd att firas varje dag! hipphipphurra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback