på en pinne...

...i mitt minne. (citerat från en beige dagbok)

2/5 1996
"godmorgon! helt utan ångest.
min proletärbakgrund tvingar mig
ned på stadens gator och torg.
jag drar till kungsan. frukost finns
i kök och kyl. hälsningar x"

"godeftermiddag. tvingar mig hemåt.
går rakt. mvh annalivet"



det var efter den valborg jag gled runt i mina röda högblanka gympadojor (som ett par killar märkligt nog kallade pizzapjuck.) det var också morgonen efter efterfest med rysk vodka och hörnsoffa. sen kräktes jag nästan på bussen. minns hur saliven stänkte lite på rutan. hur jag svalde ner i den överfulla rusiga, förstamaj-stämningen. hur han på sätet brevid storknade.

Kommentarer
Postat av: Polly-Dolly

Ha ha ha! Det kommer man ju ihåg...

2008-05-01 @ 14:54:58
Postat av: lollo

låter riktigt galant! och vad poetisk och fyndig du var i din dagbok ... kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback