mystiska metaforer m.m.

jag har snott dessa ur boken lilla boken med språkgrodor (känguru).

"en zebra kan inte ändra på sina prickar."
al gore

"och det är bara toppen på isbiten."
neil hamilton

"om lincoln vore vid liv idag så skulle han vända sig i sin grav."
gerald ford

"greenen ser ut som en fläskkotlett, fast mindre."
göran zachrisson

"hoppas tiden läker sina sår."
tomas brolin

"applåderna kommer säkert som ett brev i kyrkan."
bengt grive

"nu känner hon doften av guldsmak."
fredrik belfrage

"bollen är rund, fast inte i slalom kanske."
ingemar stenmark

"detta har varit en morot för oss alla och nu har den släckts."
rolf zetterlund


Kommentarer
Postat av: Svinto

Ha! HA! HA!

Jag älskar såna här grejer alltså, jag skrattar så jag gråter, hihihihi!

2008-04-11 @ 02:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback